50 metų virš debesų: piloto karjeros sėkmės paslaptis – artimųjų palaikymas

Pilotai

Atrasti savąjį pašaukimą nėra lengva. Tačiau Manuel Chamorro karjeros kelias buvo aiškus. Tėvo meilė aviacijai įkvėpė ir jį pradėti skraidyti vos sulaukus 16 metų. Dabar, po beveik 50 metų trukusios piloto karjeros, jis nori savo sukaupta patirtimi ir žiniomis dalintis su nauja aviatorių karta, dirbdamas „Avion Express“, lyderiaujančiose siauro korpuso orlaivių, įgulos, techninės priežiūros ir draudimo (angl. ACMI) nuomos bei užsakomųjų skrydžių avialinijose.

Kas paskatino jus tapti pilotu?

Mano tėvas buvo oro pajėgų pilotas Ispanijoje, todėl aš, būdamas vaikas, gyvenau oro pajėgų bazėje. Augdamas tokioje aplinkoje ir kasdien matydamas naikintuvus, buvau įkvėptas sekti tėvo pėdomis. Tačiau aistrą aviacijai atradau vėliau, būdamas 16 metų, po pirmojo savarankiško skrydžio sklandytuvu, kuris ir įžiebė mano ugnelę.

Piloto darbas yra labai dinamiškas ir kupinas iššūkių, kiekviena diena skiriasi nuo ankstesnės. Taigi, kasdien susiduriant su unikaliomis situacijomis ir sutinkant naujų žmonių, šio darbo žavesys niekaip neišblėsta.

Kiek metų dirbate pilotu ir kiek laiko skraidote „Avion Express“?

Mano, kaip piloto, karjera truko beveik 50 metų. Savo kelią pradėjau Ispanijos oro pajėgose, o po to oro linijose dirbau dar 33 metus.

„Avion Express“ pilotu buvau tik vienerius metus. Prisipažinsiu, kai aviakompanija man paskambino, kiek skeptiškai žiūrėjau į galimybę vėl sėstis į piloto vietą. Vis tik man jau 64 metai! Tačiau man pasisekė ir esu išties dėkingas šiai įmonei už suteiktą galimybę dar vienerius metus mėgautis savo aistra.

Ar galite pasidalinti įsimintiniausiais išgyvenimais ar akimirkomis iš pilotavimo laikų?

Per savo ilga karjerą prikaupiau daugybę prisiminimų ir išgyvenau galybę ypatingų akimirkų. Tačiau giliausiai įstrigęs momentas buvo asmeniškas – sklandymas dviviečiame sklandytuve su savo tėvu, kai jis jau smarkiai sirgo ir jam buvo telikę keli mėnesiai.

Perdaviau jam valdymą, mums sklendžiant maždaug 900 metrų aukštyje, ir matydamas kiek džiaugsmo jam suteikė galimybė vėl pakilti į orą, jaučiausi tikrai dėkingas galėdamas šia aistra dalintis su juo.

Kokie iššūkiai buvo sunkiausi dirbant pilotu ir kaip jūs juos įveikėte?

Didžiausias iššūkis dirbant profesionaliu pilotu yra suderinti profesinį ir asmeninį gyvenimus. Pilotų šeimos taip pat daug išgyvena, nes kiekvieną mėnesį jų artimieji tiek laiko būna išvykę.

Man buvo labai svarbu, kad mano šeima suprastų, kiek daug man reiškia jų parama ir kaip ją vertinu.

Kokie tolesni jūsų karjeros planai? Papasakokite šiek tiek apie savo naują poziciją.

Man pasisekė, kad buvau pasirinktas „Avion Express“ instruktoriumi ir skrydžių saugos pareigūnu. Nors per savo karjerą įgijau nemažai patirties šiose srityse, įmonė leido man toliau tobulinti savo įgūdžius ir išlaikyti glaudų ryšį su savo pašaukimu sulaukus pensinio amžiaus.

Per tiek metų sukauptas žinias ir patirtį perduoti naujos kartos pilotams – tai privilegija, kuri man suteikia galimybę ir toliau mokytis iš kitų kolegų.

TAIP PAT SKAITYKITE