„Akropolis Group“ 2022-ųjų rezultatai: įsigijus „Akropole Alfa“ ir atšaukus pandemijos ribojimus augo nuomininkų apyvarta, pajamos ir EBITDA

Akropolis

2022 metai yra pirmieji pilni metai kai „Akropolis Group“ finansiniai rezultatai skaičiuojami kartu su Rygos prekybos centro „Akropole Alfa“ rezultatais. Tai, bei 2022 metų pradžioje atšaukti pandeminiai ribojimai padarė didžiausią įtaką konsoliduotiems „Akropolis Group“ finansiniams rezultatams. Grupės valdomų penkių prekybos ir pramogų centrų nuomininkų apyvarta pernai siekė 1,11 mlrd. eurų, 67 proc. daugiau nei 2021 metais. Grupė 2022 metais gavo 75,1 mln. eurų nuomos pajamų, o jos pelnas prieš mokesčius, palūkanas, nusidėvėjimą ir amortizavimą (EBITDA) siekė 71,9 mln. eurų, atitinkamai 31 proc. ir 26 proc. daugiau negu 2021 metais.

„2022 metų pradžioje buvo atšaukti su koronavirusu susiję ribojimai, tai teigiamai įtakojo lankytojų srautą bei nuomininkų apyvartas prekybos centruose, kurie pernai lyginant su 2021 metais augo. „Akropoliuose“, skaičiuojant kartu su 2021 pabaigoje įsigyto ir per praeitus metus pilnai į grupės struktūrą integruoto prekybos centro „Akropole Alfa“ rezultatais, pernai sulaukėme daugiau nei 41 mln. lankytojų, nors priešpandeminio srauto dar nepasiekėme, o „Akropolių“ nuomininkų metinė apyvarta, eliminuojant infliacijos efektą, sugrįžo į priešpandeminį lygį. „Akropolių“ patrauklumą tiek partneriams tiek lankytojams atspindi jų užimtumo rodiklis, jis pernai išliko labai aukštas ir sudarė 98 proc. „Akropolis Group“ finansiniai rezultatai pernai gerėjo ir įmonė išlaiko tvirtą poziciją Baltijos šalių rinkoje, nors praeitų metų energetikos kainų iššūkiai mažino grupės pelningumo lygį, kuris nepasiekė priešpandeminio lygio“, – komentuoja „Akropolis Group“ direktorius Manfredas Dargužis.

Pasak M. Dargužio, „Akropolis Group“ valdomuose prekybos centruose siekia užtikrinti plačiausią aktualių prekių ženklų, paslaugų ir laisvalaikio praleidimo vietų pasirinkimą. Bendrovė aktyviai dirba su esamais bei potencialiais partneriais, lankytojams pristatomi nauji prekių ženklai, atnaujinamos ir plečiamos populiarių prekės ženklų parduotuvės. Vien praėjusiais metais sėkmingai integravus prekybos centrą „Akropole Alfa“ į „Akropolis Group“ struktūrą bei pakeitus jo pavadinimą, šiame prekybos centre savo parduotuves atidarė populiarūs „Deichmann“, „Ballzy“ „Pepco“, „Scalini“, „Este“, „Candy Pop“ ir kiti prekės ženklai. 

Tarptautinės kredito reitingų agentūros „S&P Global Ratings“ ir „Fitch Ratings“ atitinkamai 2022 birželį ir rugpjūtį dar kartą patvirtino „Akropolis Group“ suteiktus ilgalaikio skolinimosi reitingus BB+ su stabilia perspektyva. „Akropolis Group“ pirmą kartą buvo reitinguotas 2021 metais, prieš išplatinant debiutinę 300 mln. eurų vertės, 5 metų trukmės obligacijų emisiją (metinė palūkanų norma 2,875 proc.). „Akropolis Group“ obligacijos kotiruojamos „Nasdaq Vilnius“ ir „Euronext Dublin“ biržose.

Planuojamos investicijos

„Akropolis Group“ tęsia investicijas į prekybos centrų atnaujinimą bei plėtrą. Šiuo metu vykdomas Klaipėdos „Akropolio“ bendrųjų erdvių interjero atnaujinimo projektas, kurio metu numatyta atnaujinti daugiau nei 10 tūkst. kv. metrų ploto. Šalia esamo Vilniaus prekybos ir pramogų centro „Akropolis“ planuojama statyti 480 kvadratinių metrų vieno aukšto pastatą, kuris iškils dabar esančių laikinųjų statinių vietoje ir išplės prekybai skirtas erdves. 

„Aktyviai dirbame su didžiausiu mūsų plėtros projektu – daugiafunkcinio komplekso „Akropolis Vingis“ vystymu Vilniuje. Pernai, po projekto pristatymo visuomenei, Vilniaus miesto savivaldybė pritarė Vilkpėdėje planuojamo kvartalo projektiniams pasiūlymams. Šiuo metu rengiame techninį „Akropolis Vingis“ projektą, šių metų pabaigoje planuojame gauti statybas leidžiantį dokumentą“, – sako „Akropolis Group“ direktorius.

„Akropolis Group“ didelį dėmesį skiria tvariai veiklai. 2022 metais priimtas sprendimas laikytis sisteminio požiūrio į tvarumą, pradėta rengti Grupės tvarumo strategija, kurioje bus numatyti ambicingi trumpalaikiai ir ilgalaikiai tvarumo tikslai. Siekiant efektyvinti energetinių resursų panaudojimą grupės valdomuose prekybos centruose pernai buvo peržiūrėti ir optimizuoti su tuo susiję procesai. 4 iš 5 grupės valdomų prekybos centrų yra sertifikuoti pagal BRE Global organizacijos „BREEAM“ standartą, šiemet pagal šį standartą planuojama sertifikuoti 2021-ųjų pabaigoje įsigytą Rygos prekybos centrą „Akropole Alfa“. 

2021-ųjų rudenį „Akropolis Group“ įsigyto Latvijos sostinės prekybos ir pramogų centro „Akropole Alfa“ rezultatai į finansinę grupės atskaitomybę buvo įtraukti nuo tų metų gruodžio.

Baltijos šalyse pirmaujanti prekybos ir pramogų centrų vystymo ir valdymo bendrovė „Akropolis Group“ valdo prekybos centrų vystymo ir valdymo paslaugų įmones Lietuvoje ir Latvijoje. Lietuvoje „Akropolis Group“ valdo prekybos ir pramogų centrus „Akropolis“ Vilniuje, Klaipėdoje ir Šiauliuose, Latvijoje – „Akropole Riga“ ir „Akropole Alfa“ Rygoje.

TAIP PAT SKAITYKITE