Prie metų pradžioje numatytų nutiesti ir sutvarkyti 26 km pėsčiųjų ir 14 km dviračių takų Vilniuje netrukus prisidės dar 10 papildomų kilometrų – bus sutvarkyta kur kas daugiau takų nei planuota metų pradžioje. Tam skirti papildomi 2 mln. eurų. Pagal naująjį miesto gatvių standartą, dviračių ir pėsčiųjų takai vietomis platės, o taką nuo važiuojamosios kelio dalies atskirs nauji želdiniai.
„Vis daugiau vilniečių judant pėsčiomis ir dviračiais, ateina ir daugiau investicijų į infrastruktūrą, įrengiant ar tvarkant trūkstamas bei problemines atkarpas. Nebedaug trūksta, ir pagrindiniai takai susijungs į vientisą tinklą, jo dalimi taps ir kai kurios ramaus eismo gatvės ir dauguma miesto gyventojų galės naudotis patogia infrastruktūra. Ypatingai daug dėmesio skirsime takų aplinkos želdinimui, daug dirbame, kad išsaugotume esamus želdinius, kad judėjimas būtų jaukus ir patogus“, – sako Vilniaus miesto vyriausiasis miesto inžinierius Anton Nikitin.
Laisvės pr. ties Spaudos rūmais (nuo Justiniškių g. iki Pilaitės pr.) planuojama sutvarkyti 400 metrų pėsčiųjų ir dviračių tako atkarpą. Esamą 7,5 m tako plotį ketinama skirti į dvi dalis: 3 m skirti pėstiesiems, o 3,5 m – dviratininkams. Siekiamybė – pėsčiųjų ir dviračių takus atskirti želdinių juosta, kuri ne tik užtikrintų eismo dalyvių saugumą atskiriant srautus, bet ir sukurtų daugiau jaukumo judrioje miesto vietoje. Skaičiuojama, kad tam prireiks apie 400 tūkst. eurų.
Atnaujinus Didlaukio gatvę, kurioje nuo šiol eismas judės ramiau, o pėstieji ir dviratininkai jausis patogiau, pėsčiųjų ir dviračių takų tinklo atnaujinimas persikels į gretimas gatves.
Kalvarijų g., nuo Santariškių žiedo iki Didlaukio g., bus atnaujinta 2,4 km pėsčiųjų ir dviračių takų atkarpa. Dviračių tako plotis didės trečdaliu ir sieks 3,5 m, o pėsčiųjų takas platės iki 2,25 m. Patogiam ir darniam judumui bus skirta apie 700 tūkst. eurų.
Beveik 1,4 km ilgio magistralinis dviračių takas bus atnaujintas L. Giros g., nuo Ateities g. iki L. Zamenhofo g. Šioje vietoje bus atnaujintas viršutinis asfalto sluoksnis. Investuojama apie 600 tūkst. eurų.
Pokyčių sulauks ir S. Batoro g. jungtis nuo Rudens g. iki Paplaujos g. Šioje vietoje bus įrengtas 2,5 m pločio dviračių ir pėsčiųjų takas: esama pėsčiųjų tako danga bus išasfaltuota. Už 100 tūkst. eurų planuojama sutvarkyti 400 m taką, kuriuo patogiai judės pėstieji ir dviratininkai.
Dar praėjusią savaitę pradėti jungties tarp Vilniaus ir Nemenčinės remonto darbai, kurių metu bus atnaujinta 5,6 km bendro dviračių ir pėsčiųjų tako danga. Takui, vedančiam nuo Kairėnų g. iki už Antavilių esančios miesto ribos, atnaujinti prireiks pusės milijono eurų.
Kiek bus įmanoma dėl saugomų želdinių, vietomis takas bus praplatintas iki 2,5 m, išasfaltuotas, pažeminti tako kelkraščiai, įrengtas lietaus vandens nutekėjimas. Planuojama, kad atkarpa nuo Kairėnų g. iki už Antavilių esančios miesto ribos bus sutvarkyta iki lapkričio.
Dviratininkų takams Vilniuje šių metų pradžioje buvo numatyta 3 mln. eurų, tačiau jau dabar skiriamos lėšos padvigubintos. Vietoje planuotų 14 km naujų dviračių, bus sutvarkyta dar 10 km daugiau takų aktyviems ir darnų judumą pasirinkusiems vilniečiams.