Rinkodaros automatizavimo platformą vystanti „Omnisend“ pirmoji Lietuvoje pradėjo taikyti asmeninių naudų sistemą. Tam tikrą laiką startuolyje išdirbę darbuotojai kaip premiją gali patys išsirinkti geriausiai jų interesus atitinkančias temines paslaugas ar daiktus. Žmogiškųjų išteklių specialistai pastebi, kad naudų personalizavimas – būdas išsiskirti konkuruojant dėl darbuotojų.
Pasak „Omnisend“ darbdavio prekės ženklo vadovės Živilės Brazės iki šiol įmonė, kaip ir kiti startuoliai ar įmonės, turėjo standartizuotą naudų krepšelį.
„Stengiamės nuolat žiūrėti į ateitį, sekame pasaulinės technologijų darbo rinkos tendencijas, todėl pajutome, kad suvienodintos naudos tampa nebe tokios aktualios. Tikimės, kad galimybė realiai pasirinkti, kaip išnaudoti skirtą premiją už įmonėje praleistus metus padidins darbuotojų gerovę, o kartu ir motyvaciją“, – sako Živilė Brazė.
Naujoji „Omnisend“ sistema paremta laiptų principu. Pirmasis laiptelis pavadintas „Sumažink buities rūpesčius“ – po trejų metų darbo įmonėje darbuotojas gali pasirinkti periodiškai teikiamas namų arba automobilio tvarkymo paslaugas. Po penkerių metų, darbuotojui „užlipa“ ant „Vystyk savo hobį“ laiptelio: jam skiriamas biudžetas mėgstamam laisvalaikio užsiėmimui arba hobiui plėtoti.
Savo nuožiūra sveikata ir poilsiu darbuotojui papildomai pasirūpinti po septynerių metų skiriama „Pailsėk“ premija. Po dešimties metų kviečiama individualiai atšvęsti darbo jubiliejų ir yra apmokamos tokios šventės išlaidos, kokios pageidauja darbuotojas – tai gali būti kelionė į užsienį, mėgstamo atlikėjo ar grupės koncertas, įvertintas restoranas ar kiti įsimenantys įspūdžiai.
Kartu su šia sistema įvesta ir dar viena naujovė: naudų personalizacija galios ir tiems darbuotojams, kurie anksčiau dirbo „Omnisend“, nusprendė pakeisti darbovietę, tačiau vėliau grįžo į įmonę. Tokiems sugrįžtantiems (angl. boomerang) darbuotojams darbo trukmės skaičiavimas bus pratęsiamas, o ne pradedamas nuo nulio.
Ž. Brazės teigimu, naudų personalizacija itin svarbi puoselėjant įvairovės, įtraukties ir lygybės vertybes, kurios atitinka ir įmonės interesus. Pavyzdžiui, iki šiol „Omnisend“ kaip premiją siūlė tik namų tvarkymą – jį pasirinko 74 proc. žmonių. Po penkerių metų buvo siūlomas tik dviratis arba paspirtukas – ir juos pasirinko mažiau nei pusė.
„Jeigu žmonėms tiesiog nereikia vienos ar kitos paslaugos bei daikto, atsiranda tam tikra diskriminacija. Dėl to asmeninės naudos yra perspektyvesnės. Reprezentatyvūs tyrimai užsienyje parodė, kad įmonės yra linkusios samdyti to paties tipažo žmones, nes galvojama, kad taip bus lengviau. Tačiau realiai tos įmonės, kuriose yra žmonių amžiaus, lyties, rasių ir kita įvairovė, rodo geresnius veiklos rezultatus“, – pasakoja „Omnisend“ atstovė.
Naudų – daug, bet tikrosios jų personalizacijos dar nėra
Personalo sprendimų bendrovės „Manpower“ talentų pritraukimo komandos vadovės Ievos Kėvalaitytės teigimu, Lietuvos darbo rinkoje darbuotojams siūlomos didelės naudos ir jomis ką nors nustebinti yra sunku.
„Atrankos specialistų ir kandidatų akys jau yra pripratusios prie įmantrių naudų sąrašo. Pavyzdžiui, jeigu prieš kelerius metus papildomas sveikatos draudimas dar buvo retenybė, dabar tai priimama kaip būtinybė. Skiriami pinigai ir pramogoms, ir masažams, o kai kuriems – net ir asmeniniai šefai, tačiau išties individualizuoti naudų pasiūlymai yra palyginti nauja tendencija“, – pasakoja I. Kėvalaitytė.
Pasak jos, apie personalizaciją kol galima kalbėti pasirenkant darbo įrankius ar vietos aprūpinimą, pavyzdžiui, darbo stalą bei kėdę darbui iš namų, sveikatos draudimo paketą, papildomą pensijų pakopos fondą. Kai kurios bendrovės, nenorinčios prarasti lojalių darbuotojų ir jiems pageidaujant, gali pasiūlyti tam tikras darbo sričių ir atsakomybių modifikacijas.
„Iš abiejų, – darbuotojų ir įmonės, – perspektyvų, galimybė rinktis vienareikšmiškai turi daugiau pliusų nei minusų. Žinoma, galbūt tai papildoma administracinė našta įmonei, bet ji tikrai atsipirks laimingesniais darbuotojais“, – sako I. Kėvalaitytė.
„Manpower“ atstovės teigimu, kiekvienam darbdaviui yra svarbu prisitaikyti prie kiekvieno darbuotojo lyties, šeimyninės padėties, rasės, seksualinės pakraipos ir panašiai, nes pasaulis juda didesnės tolerancijos ir nediskriminavimo linkme. Dėl to žmonių individualumo nepaisančių darbdavių laukia liūdna ateitis.
„Omnisend“ vysto automatizuotos rinkodaros platformą, kuria naudojasi daugiau kaip 100 tūkst. klientų 130-tyje šalių. Įmonė pelnė „Metų startuolio 2022“ titulą „Startup Lithuania“ ir Vilniaus miesto savivaldybės organizuojamuose apdovanojimuose.
„Omnisend“ proginių naudų už išdirbį laiptai: https://www.omnisend.com/careers/