Lietuvoje mažėjant mėsos vartojimui „BIOVELA Group“ augino rinkos dalį ir pardavimų pajamas

Biovela Group

Didžiausia Baltijos šalyse mėsos perdirbimo įmonių grupė „BIOVELA Group“ praėjusiais metais ir toliau augino pardavimo pajamas, kurios didėjo 36 proc. ir pasiekė 234 mln. eurų.

Augimas besitraukiančioje rinkoje

Apžvelgdamas finansinius rezultatus „BIOVELA Group“ generalinis direktorius Audrius Kantauskas akcentavo, kad grupės konsoliduotos pardavimo pajamos toliau nuosekliai auga: 2021 m. apyvarta augo 15,8 proc. ir siekė 171,9 mln. eurų, praėjusiais metais fiksuojamas 36 proc. augimas – iki daugiau nei 234 mln. eurų.

„Praėjusieji metai daug kam buvo sudėtingi, ne išimtis ir mūsų sektorius. Mėsos perdirbimo rinka Lietuvoje traukėsi apie 4 proc., gerokai išaugo žaliavų ir energetiniai kaštai. Visgi, nepaisant visų iššūkių „BIOVELA Group“ pavyko padidinti Lietuvoje užimamą rinkos dalį ir auginti pardavimo pajamas“, – teigė A. Kantauskas.

2022-aisiais „BIOVELA Group“ iš viso pagamino beveik 70 tūkst. tonų produktų – beveik 3 proc. daugiau nei ankstesniais metais. Mėsos gaminių pagaminta 14,5 tūkst. tonų – 13 proc. daugiau, jautienos maltinių pagamin daugiau nei 9 tūkst. tonų arba beveik 9 proc. daugiau nei 2021-aisias.

Praėjusieji metai „BIOVELA Group“ pasižymėjo ir eksporto augimu. Į užsienio rinkas buvo patiekta 3,3 proc. daugiau produkcijos – arba 36,6 tūkst. tonų. Pardavimo pajamos iš eksporto pasiekė beveik 128,5 mln. eurų – 38,6 proc. daugiau nei ankstesniais metais.

Praėjusiais metais grupė pasiekė tokį pat grynąjį pelną, kaip ir 2021-aisiais – 2,7 mln. eurų. Tačiau buvo priimtas sprendimas beveik 2 mln. eurų skirti skolų nurašymui, todėl 2022-ųjų galutinis grynasis pelnas siekia 765 tūkst. Eur. 

Pasak A. Kantausko, toks rezultatas džiuginantis, vertinant tai, kaip reikšmingai ir labai greitai brango produktų savikaina, o mėsos vartojimo rinka traukėsi.

Metai kupini iššūkių

A. Kantausko teigimu, praėjusieji metai pažėrė nemažai iššūkių – nuo energetinių kaštų augimo iki darbuotojų trūkumo. Visgi, didžiausiu iššūkiu grupės vadovas įvardijo reikšmingai išaugusias žaliavų kainas.

„Praėjusių metų vasarį Ukrainoje prasidėjęs karas sukėlė sniego gniūžtės efektą – sparčiai augo naftos ir energetinių išteklių kainos, o kartu ir visų kitų žaliavų, tarp jų ir mėsos. Pavyzdžiui, šviežia kiauliena ir iš jos ruošiama žaliava mėsos gaminiams brango apie 60 proc. Blogiausia, kad kiauliena ir toliau sparčiai brangsta. Lyginant jau šiuos metus su praėjusių metų pradžia, pagrindinė kiaulienos žaliava dabar yra brangesnė 118 proc.“, – aiškino A. Kantauskas.

Energetiniai kaštai – elektra ir dujos – praėjusiais metais grupei kainavo 3,1 mln., o degalai – 1,2 mln. eurų daugiau nei 2021-aisiais. Vidutinis darbo užmokestis įmonių grupėje pernai augo 12,2 proc., o nuo 2019 metų jis jau yra padidėjęs 33 proc. Ypač reikšmingai darbo užmokestis per trejus metus didėjo gamybos darbuotojams – net 54 proc.

„Tai, kad dirbant minėtomis sąlygomis įmonių grupei pavyko pasiekti tokius rezultatus yra ne atsitiktinumas. Rezultatą pasiekėme, nes visa komanda susikoncentravo į efektyvumą ir greitus sprendimus. Taip pat jau ne vienerius metus plėtojame sąnaudų bei veiklos optimizavimo projektus. Pavyzdžiui, įrengėme 3,45 MW saulės jegainę ar per trejus metus dujų sunaudojimą sumažinome 54 proc.“, – teigė A. Kantauskas.

Investicijoms – 27 mln. eurų

Nors praėjusiais metais gerokai išaugo žaliavų kainos bei energetiniai kaštai, sumažėjo pelningumas, įmonių grupė neatsisakė investicijų. Iš viso 2022-2023 metais „BIOVELA Group“ yra numačiusi investicijoms skirti 27 mln. eurų. 

Šiemet ketinama tęsti dar pernai pradėtus investicinius projektus, kurie leis reikšmingai didinti įmonės gamybinius pajėgumus bei auginti pardavimo pajamas tiek vietinėje, tiek eksporto rinkose. Du didžiausi projektai – antra skerdimo linija ir antra jautienos maltinių linija. Įgyvendinus projektą ir linijoms startavus skerdimo ir maltinių gamybos pajėgumai padvigubės. 

„Kitas svarbus prioritetas – veiklos efektyvumas, tad visose grandyse ieškome sprendimų, kurie padėtų siekti geresnių rezultatų. Taip pat investuojame į naujų produktų gamybines ir pakavimo linijas, tvaresnius ir aplinką tausojančius sprendimus. Visoje įmonių grupėje praėjusiais metais pradėta diegti LEAN vadybos sistema, kuri leis procesus padaryti dar efektyvesnius ir siekti tvarumo užtikrinimo skirtingose gamybos grandinės dalyse.“ – planais dalijosi A. Kantauskas.

Apie „BIOVELA Group“

„BIOVELA Group“ – didžiausia mėsos perdirbimo įmonių grupė Baltijos šalyse, kurioje dirba per 1400 darbuotojų. Įmonių grupė daugelį metų remia socialines, kultūrines iniciatyvas, renginius, miesto ir sporto šventes, Utenos krepšinio komandą ir jau antrus metus yra didžiausias Lietuvos krepšinio federacijos rėmėjas. 

Įmonių grupės valdoma BIOVELA-UTENOS MĖSA, UAB, yra sertifikuota ir oficiali „McDonald‘s” pasaulinė tiekėja. „BIOVELA Group“ bendradarbiauja su „Maisto banku“, kuriam atiduoda vartoti tinkamus maisto produktus ir taip prisideda prie kovos su maisto švaistymu.

TAIP PAT SKAITYKITE