Telekomunikacijų bendrovė „Telia“ pradeda viso savo verslo transformaciją, pritaikydama savo paslaugas, produktus ir klientų aptarnavimą žmonėms su negalia. Bendrovė nusprendė nelaukti Europos Sąjungos prieinamumo direktyvos įsigaliojimo ir ragina kitus verslus įgyvendinti būtinus pokyčius kuo anksčiau. Šią savaitę minint Baltosios lazdelės dieną įmonė pradėjo darbuotojų mokymus, kuriuos veda regos negalią turinčios konsultantės.
„Telia“ vadovė Giedrė Kaminskaitė-Salters sako, kad žmonės su negalia sudaro nemažą visuomenės dalį, tačiau verslai ne visada mato ir atsižvelgia į šių žmonių poreikius.
„Kaip socialiai atsakinga įmonė visuomet galvojame daugiau nei apima mūsų verslas, o kaip telekomunikacijų bendrovė aiškiai suvokiame, kad internetas ir technologijos žmonėms su negalia yra labai svarbūs. Todėl turime aiškią misiją, padėti apjungti visas technologijas, kurios sudarytų daugiau galimybių žmonėms bendrauti, dirbti, mokytis ir atrasti. Norime, kad žmonės su negalia galėtų jaustis oriai ir naudotis visomis paslaugomis ir prekėmis, kaip ir likusi visuomenės dalis, o tam reikia, kad šios paslaugos ir prekės būtų pritaikytos pagal jų galimybes“ – pasakoja G. Kaminskaitė-Salters.
Pasak įmonės vadovės, įtrauktis yra vienas iš svarbiausių įmonės prioritetų ir ji sveikina, kad Europos prieinamumo direktyva už poros metų taps privaloma visoms įmonėms. „Mes nusprendėme nelaukti šios direktyvos ir visus pokyčius įgyvendinti kaip įmanoma greičiau“, – pažymi G. Kamiskaitė-Salters.
Atliko auditus su neįgaliųjų ekspertų pagalba
„Telia“ vadovės teigimu, bendradarbiaudami su Lietuvos aklųjų ir silpnaregių sąjungos (LASS) profesionalais ir pačiais neįgaliaisiais, įmonė išbandė savo interneto svetainę ir „Telia Play“ programėlę, nustatė prioritetus, ką reikia pakeisti. Tuo pačiu pradėjo vidinius mokymus, kaip aptarnauti žmones su skirtingomis negaliomis, įskaitant inžinierius, skambučių centro bei salonų darbuotojus. „Artimiausiu metu planuojame atskirus mokymus apie įvairias prieinamumo programėles žmonėms su regėjimo negalia, kuriuos galėtų salonuose konsultuoti mūsų darbuotojai“, – kalbėjo G. Kaminskaitė-Salters.
Ji pabrėžia, kad žmonių su negalia tema įmonėje nėra nauja, nes nuo 2019 metų bendrovė dalyvauja SOPA organizuojamose „DUO Day“ iniciatyvose, o nuo šio rudens savanoriai „Telia“ darbuotojai apmoko 14 žmonių su negalia grupę kompiuterinio raštingumo ir kitų įgūdžių, reikalingų norint grįžti į darbo rinką. Jau dabar bendrovė yra įdarbinusi nemažai žmonių su negalia ir pritaikiusi jiems darbo vietas ir sąlygas.
Įtrauktis – ne išimtis, o kasdienybė
Lietuvos aklųjų ir silpnaregių sąjungos (LASS) direktoriaus pavaduotojas Vilmantas Balčikonis teigiamai vertina su prieinamumu susijusius pokyčius telekomunikacijų sektoriuje ir ragina kitus verslus taip pat domėtis, kokios įtakos Europos prieinamumo aktas turės įmonių kasdienei veiklai bei ką reikėtų nuveikti jau dabar.
„Džiaugiamės, kad telekomunikacijų bendrovės visiškai įsitraukė į savo paslaugų ir gaminių prieinamumo gerinimą. Ir kitoms įmonėms būtų naudinga sekti jų pavyzdžiu: pasitikrinti interneto svetainės ar
mobiliosios programėlės prieinamumą, įsivertinti, ar prieinamais būdais pateikiama informacija apie gaminius ir paslaugas. Kaip tą padaryti? Lietuvos aklųjų ir silpnaregių sąjunga yra sukaupusi didelę patirtį testuojant tinklapių ir mobiliųjų programėlių prieinamumą. Jeigu tik kyla neaiškumų, kas yra prieinamumas, kaip jo siekti, visuomet kviečiame konsultuotis su mūsų ekspertais“, – sako V. Balčikonis.
„Verslams tai turėtų būti svarbus klausimas, nes vien Lietuvoje yra apie 200 tūkst. žmonių su skirtingais regėjimo sutrikimais, kuriems yra reikalingas pritaikymas. Prisitaikymas tuo pačiu padės atrasti ir pasiekti visiškai naujas vartotojų grupes, kurie iki šiol tiesiog negalėjo naudotis paslaugomis“, – apibendrina G. Kaminskaitė-Salters.