Karšto oro balionų oreiviai ir „Oro navigacija“ susitarė ir rado sprendimą dėl vienodų meteorologinių duomenų naudojimo nustatant vėjo kryptį ir greitį. Balionų pilotams ir skrydžių vadovams naudojant nevienodus duomenis, kildavo neaiškumų, ar suplanuotu laiku kilti ir skristi galima, ar visgi ne. Pakoregavus tvarkos aprašą, nuo šiol skrydžių vadovai ir karšto oro balionų pilotai galės vadovautis papildomais oro prognozės modeliais, reikalingais balionų skrydžių planavimui bei valdymui.
„Oro navigacijos“ vadovas Saulius Batavičius tikisi, kad tai taps ženkliu lūžiu gerinant oreiviams sąlygas vykdyti karšto oro balionų skrydžius.
„Vilniuje turime didžiausią Lietuvos bei intensyviausiai veikiantį tarptautinį oro uostą ir virš miesto sklendžiančius, orlaivių tūpimo ar kilimo trajektorijų ribas kertančius karšto oro balionus. Kadangi būtinybė aviacijoje naudoti sertifikuotus meteorologinius duomenis yra neginčijama, džiaugiuosi, kad greitai rasta išeitis panaudoti kitokius, labiau karšto oro balionų skrydžių specifiką atitinkančius meteorologinius duomenis“, – sako S. Batavičius.
Pagal susitarimą su Lietuvos hidrometeorologijos tarnyba, oreiviai nuo šiandien disponuos prognostiniais vėjo krypties bei greičio duomenimis 850 hPa lygyje.
Prieš skrydį skrydžių vadovai ir oreiviai susipažįsta su numatomam skrydžiui atlikt būtina meteorologine informacija, kurią sudaro naujausi meteorologiniai pranešimai bei prognozių analizė.
Numatoma, kad duomenų tikslumas bei kokybė ir tai, kad bus vadovaujamasi tais pačiais duomenimis, skrydžių vadovams ir oreiviams leis paprasčiau koordinuoti skrydžių planavimą. Kita kritiškai svarbi oro balionų skrydžiams sąlyga išlieka orlaivių eismas ir jo intensyvumas Vilniaus oro uoste.
„Oro navigacijos“ vadovo vertinimu, nesutampančių duomenų problemos mastai paaiškėjo tik prabėgus kuriam laikui ir oreiviams ėmus kvestionuoti skrydžių vadovų sprendimus.
„Oro navigacija“ kartu su oreiviais, Lietuvos hidrometeorologijos tarnyba, aviacijos priežiūros institucijomis bei Susisiekimo ministerija analizavo skirtingus atvejus, vertino oreivių pasiūlymus, bendravo su aviacijos bendruomenės atstovais.
„Tikimės, kad šios mūsų visų pastangos leis toliau sklandžiai vykdyti skrydžius oro balionais bei užtikrinti saugą“, – sako skrydžių valdymo įmonės vadovas.
S. Batavičius teigia, kad „Oro navigacija“ toliau stebės situaciją su karšto oro balionų skrydžiais, bendraus su suinteresuotomis šalimis ir bus pasirengusi bendradarbiauti su oreivių bendruomene siekiant ir toliau gerinti sąlygas karšto oro balionų skrydžiams.
Įsigaliojus naujoms karšto oro balionų skraidymo taisyklėms, padaugėjo atvejų, kuomet esant nepalankioms meteorologinėms oro sąlygoms leidimas kilti nebūdavo suteikiamas. „Oro navigacija“ ne kartą pabrėžė ir akcentavo, kad skrydžių sauga yra pats svarbiausias tikslas, kuris privalo būti užtikrintas Lietuvos oro erdvėje.
Apie AB „Oro navigacija“:
AB „Oro navigacija“ yra sertifikuota Europos oro navigacijos paslaugų teikėja, kuri teikia oro eismo valdymo, ryšių, navigacijos ir stebėjimo bei oro navigacijos informacijos paslaugas visoje Lietuvos Respublikos oro erdvėje, taip pat virš teritorinių vandenų bei Baltijos jūros oro erdvės, kuri įeina į Vilniaus skrydžių informacijos regioną. Bendrovė taip pat užtikrina nuolatinę Aeronautikos gelbėjimo koordinacinio centro veiklą, paieškų ir gelbėjimo darbų, įvykus orlaivio avarijai, organizavimą ir koordinavimą.