Pirkėjai vieningi: į el. parduotuvę antrą kartą negrįžta ne tik dėl nekokybiškų prekių

Internetinė prekyba

Nors ekspertai vis dažniau užsimena apie lėtėjančią ekonomiką ir labiau apgalvotai pinigus leidžiančius pirkėjus, el. prekybos segmentas krizės gali išvengti. Tiesą sakant, pasaulyje el. komercijai vis dar prognozuojamas augimas, o daugybės prekių kategorijų internete vartotojai dar nėra atradę išvis.

Populiariausios – elektronikos prekės

Tarptautinės siuntų bendrovės „Venipak“ užsakymu Baltijos šalyse atlikti tyrimai rodo, kad dažniausiai internetu vartotojai perka elektronikos prekes bei drabužius ir avalynę. Apie trečdalis vartotojų internetu įsigyja higienos ir grožio produktus, namų apyvokos daiktus ar farmacijos produktus.

„Matome, kad nemažai prekių segmentų dar turi surasti savo pirkėją internetu. Kita vertus, prieš pradedant el. prekybą, verta pasidomėti klientų poreikiais ir įpročiais. Šiandien jų reikalavimai el. parduotuvėms – prekių asortimentui, kainai, pristatymui – yra aukšti ir ateityje tik griežtės“, – įsitikinusi „Venipak“ marketingo vadovė Asta Raudonienė.

Tikisi visapusiškai geros patirties

Taip pat Baltijos šalių vartotojų tyrimas atskleidė, kad didžioji dauguma – net 82 proc. lietuvių, 72 proc. latvių ir 76 proc. estų – į el. parduotuvę nebegrįžtų dėl prastos kokybės prekių. Tačiau tai – ne vienintelis dalykas, kurio pirkėjai nelinkę atleisti.

Pasak A. Raudonienės, bene pusė pirkėjų Baltijos šalyse teigia, kad nebesirinktų el. parduotuvės ir tuo atveju, jeigu prekės neatitiktų rinkos kainų vidurkio. Dar 32 proc. lietuvių, 27 proc. latvių ir 36 proc. estų neatleistų ir skurdaus prekių pasirinkimo. Maždaug trečdaliui Baltijos šalių pirkėjų ypatingai svarbi prekių pristatymo patirtis ir pristatymo būdų pasirinkimas, patogi naršyti svetainė. 

Svarbios net detalės

Pradedantiems el. prekybos verslą, A. Raudonienė pirmiausia pataria apmąstyti visas detales: galvoti ne tik apie prekes ir konkurencingą kainą, bet ir platformos funkcionalumą, estetiką, atsiliepimus, pristatymą, komunikaciją su pirkėju:

„Nederėtų pamiršti ir mobiliosios patirties, nes vis daugiau veiksmų pirkėjai atlieka būtent savo mobiliuosiuose įrenginiuose. Būtina apgalvoti, kaip pirkėjai grąžins prekes. Mūsų duomenimis, net 29 proc. latvių, 35 proc. lietuvių ir 36 proc. estų nesinaudoja šia galimybe. Vidutiniškai 30 proc. pirkėjų teigia, kad grąžinimo paslauga nesinaudoja, nes dažniausiai perka pažįstamų prekių ženklų gaminius, tad tikėtina, kad didžioji dauguma, įsigiję netinkamą prekę, ją tiesiog „palaidoja“ spintose.“

Patariama neapsiriboti ir viena geografine lokacija. Pasak „Venipak“ atstovės, šiandien verslo ambicija turėtų apimti mažų mažiausiai visas Baltijos šalis. Kita vertus, galimybės prekiauti už savo šalies ribų kasdien tik didėja. Pasak A. Raudonienės, augantis visapusiško el. komercijos užsakymų išpildymo (angl. efulfillment) centrų skaičius ir bendrai logistikos plėtra leidžia užtikrinti kokybišką ir greitą prekių pristatymą visame pasaulyje, o verslininkams neužkrauna papildomų rūpesčių ir leidžia koncentruotis į verslo tikslus. 

TAIP PAT SKAITYKITE