„Pon.Bike“ Lietuvą dviračių pramonėje kelia į išskirtinę vietą Europoje – G. Valuckas

Pon Bike

Ne vieną dešimtmetį trunkančias dviračių gamybos tradicijas puoselėjanti Lietuva kyla į aukštesnį lygį. Pastaraisiais metais šaliai pavyko pritraukti daugiau ir įvairesnių dviračių rinkos žaidėjų investicijų formuojant naują dviračių gamybos klasterį Europoje, pažymi specializuotas leidinys „Bike Europe“. Kėdainių laisvosios ekonominės zonos valdybos narys Giedrius Valuckas sako, kad už europinių dviračių gamintojų dešimtuko ribos iki šiol buvusiai šaliai tai atveria naujas augimo galimybes žaliojo transporto priemonių sektoriuje.

„Bike Europe“ išskiria didžiausios pasaulio dviračių gamintojos „Pon.Bike“ sprendimą Kėdainių laisvojoje ekonominėje zonoje (LEZ) statyti naują dviračių gamyklą.

„Bendrovės „Pon Holding“ pranešimas apie naujos dviračių ir elektrinių dviračių gamyklos statybą Lietuvoje šioje mažoje Rytų Europos šalyje nepaliko abejingų. Dėl šių pokyčių šalis patenka į žemėlapį kaip naujas dviračių gamybos centras Europoje“, – rašoma leidinyje.

Už lyderių nugarų

Nors Lietuvoje lietuviški dviračiai nėra naujiena, viena vietos gamykla dviračių gamybos apimtimi nebuvo pajėgi konkuruoti su kitomis Europos šalimis. Eurostato duomenimis, 2021 metais Lietuvoje buvo pagaminta daugiau kaip 204 tūkst. dviračių, arba 5,8 proc. daugiau negu prieš metus.

Palyginti Europos Sąjungoje 2021 metais bendros dviračių gamybos apimtys padidėjo 11 proc. iki 13,5 mln. vienetų, čia pirmavo Portugalija (2,9 mln.), Rumunija (2,5 mln.), Italija (1,9 mln.), Vokietija (1,4 mln.) ir Lenkija (1,2 mln.). 

„Pasaulio mastu dviračių gamybos srityje neabejotina lyderė yra Kinija, kuri 2020-aisiais pagamino apie 116 mln. dviračių. Matome, kad vis daugiau dviračių gamyklų stengiamasi kurti Europoje. Laikui bėgant prie jų šliesis vis daugiau susijusių verslų, kadangi dviračių gamyba imli medžiagoms, specifinėms detalėms. Ambicingas Europos Sąjungos Žaliasis tikslas neaplenks logistikos, kuri turės būti maksimaliai sutrumpinta, siekiant kuo mažesnės ar net nulinės įtakos klimatui“, – prognozuoja G. Valuckas

Anot jo, Lietuvai ir „Bike Europe“ išskirtoms sėkmingoms Lietuvos investicijų pritraukimo erdvėms – laisvosioms ekonominėms zonoms – tai reiškia papildomas galimybes koncentruoti dviračių gamybos pramonę šalyje. Juo labiau, kad į Kėdainius pavyko pritraukti dviračių flagmaną „Pon.Bike“.

Azija praras žavesį

G. Valuckas sako, jog dabar pagrindiniai dviračio komponentų tiekėjai yra Kinijoje, Taivane, kur gaminamos padangos, ratai, stabdžiai, pavaros, dviračių rėmai, elektros komponentai.

„ES iki 2030 metų anglies dvideginio (CO2) emisijas siekia sumažinti iki 55 proc., o iki 2050-ųjų tapti klimatui neutraliu žemynu. Tai reikš vertės grandinių peržiūrą iš esmės bei logistikos trumpinimus, nes tiek gamyba panaudojant iškastinius energijos išteklius, tiek transportavimas smarkiai prisideda prie didelių CO2 emisijų. Tai reiškia, kad tiekėjai turės būti arčiau kliento“, – pabrėžia G. Valuckas.

Jo teigimu, transporto sektorius transformuojasi į mobilumo sektorių, kuris apima ir dviračius, todėl į bendrą ekosistemą jungiasi nauji industriniai sprendimai, tyrimai, inovacijos, o lyderio „Pon.Bike“ atėjimas tokią ekosistemą akceleruoja.

„Turime nemažai šansų, kad komponentų gamintojai, siekiantys aptarnauti Europos rinką, turės statyti fabrikus Europoje, todėl svarstys plėtros variantus žemyne. Lietuva yra viena patraukliausių vietų gamybos projektams plėtoti, o tapdami nauju dviračių gamybos klasteriu turėsime gerokai daugiau galimybių pritraukti naujų investicijų“, – prognozuoja G. Valuckas.

TAIP PAT SKAITYKITE